„Za škody na vodoměru, které vzniknou jeho nedostatečnou ochranou například mrazem, plně zodpovídá odběratel,“ uvedl Bc. Pavel Pobříslo, provozní ředitel Středočeských vodáren a dodal: „Aby nedošlo k poškození vodoměru, musíme, hlavně u rekreačních objektů, nejen zavřít vodu, ale vypustit celý systém rozvodu vody. Protože pokud to neuděláme, ve vodoměru zůstane voda a nízká teplota pod bodem mrazu může způsobit prasknutí ochranného skla vodoměru či úplné zamrznutí.“
Pokud máte vodoměr umístěn ve venkovním prostoru (ve vodoměrné šachtě), doporučujeme nad něj dát krycí vrstvu izolačního materiálu:
• polystyrenovou desku, kterou je vhodné připevnit na spodní plochu víka venkovní vodoměrné šachty,
• izolační vatu (nikoliv skelnou),
• plastový pytel naplněný drceným polystyrenem (nepoužívejte materiál, který podléhá hnilobě).

V případě, že dojde k zamrznutí vodoměru, nedoporučuje se s ním manipulovat, rozehřívat či provádět pokusy s jeho zprovozněním. Nejrychlejším způsobem, jak zajistit dodávku vody do objektu je zavolat na zákaznickou linku své vodárny.
Je důležité kontrolovat svůj vodoměr i během roku a zapisovat si jeho stav měsíčně nebo čtvrtletně. Díky tomu si odběratel může nejen ověřit správnost údajů na faktuře, ale hlavně také včas odhalit potencionální únik vody. Je-li odběrné místo vybaveno vodoměrnou sestavou, obsahuje uzávěr před a za vodoměrem. Oba uzávěry je vhodné zhruba 2 x ročně několikrát nenásilně protočit, aby byla zachována jejich funkčnost.